15 september 2009

Vervolg vorig bericht

Kreeg bij onderstaand berichtje een vraag wat ik zoal doe tijdens een gastles. Nou ik vertel mijn persoonlijke verhaal, wat ik voor spierziekte ik heb en wat een strijd mijn ouders hebben gehad in die tijd, omtrent allerlei onderzoeken en dan de daadwerkelijke diagnose. Vervolgt door het feit hoe mijn jeugd is verlopen en wat ik gedaan voor scholen. Vroeg tijdig uit huis omdat het reizen te veel werd. En wat ik zoal heb gedaan naar mijn schooltijd. En wat ik nu doe... Tevens ook het verhaal omtrent Boomer dat ie mijn maatje is en helpt in huis, etc...

Na dit verhaal van globaal 25 minuten, laat ik zien wat Boomer zoal doet voor mij. Vervolgens gaan de leerlingen het bij elkaar proberen om een jas/vest aan te trekken. Terwijl de ene leerling verslapt op een stoel zit en de ander op aanwijzing van de gene die op destoel zit zijn/haar jas of vest aantrekt (of weer uit). Wat ik hier mee wil zeggen is dat ze goed luisteren wat de ene zegt. En wil ze duidelijk maken dat het leven met een beperking niet veel anders is maar dat er toch duidelijk verschillen zijn. Zoals vele van hun leeftijd (15 - 17jr) gaan stappen en dat er voor leeftijdsgenoten niet in zit omdat ze afhankelijk van hulp.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. tot slot kunnen de leerlingen mijn ook nog mailen mochten ze later nog te binnen schieten. Hou ook een weblog bij zie even onder mijn favorieten aan de rechter zijde.

Gepost door BIANCA in Algemeen | Commentaren (2)

Commentaren

goede moed verder bedankt voor je bezoekje op mijn blog. Hou je taai!!!
Heb ook nog de blog http://recept.skynetblogs.be
manolito

Gepost door: manolito | 15 september 2009

Dag Bianca Ik durfde het zelf niet vragen maar ben blij dat een ander het vroeg. Nu weet ik wat die lessen inhouden.Ik ben er zeker van dat de kinderen onder de indruk zijn van je verhaal.

Gepost door: magda | 15 september 2009

De commentaren zijn gesloten.